nedeľa 30. marca 2014

KOMIKS PRE CICUŠKY ♥

India DESJARDINS & Magalie FOURTRIER: Nezadaná

HODNOTENIE: 150%

Občas je fajn utiecť do ružového sveta. Kde je všetko dokonalé. Francúzske. Ľahké. Pestrofarebné. Šťavnaté ako čerstvo vymačkaný džus. Vtipné. Bezproblémové. Plné sarkazmu a vtipu. Nič náročného, komplikovaného. Len farebné obrázky lahodiace ženskej duši a oku.

Je to ako mäkkučká plyšová ružová pokrývka, ktorú si natiahnete na hlavu, aby vás ochránila pred všednosťou a trochu vám pomohla zabudnúť na každodenné strasti…

Akonáhle som uvidela túto knihu Nezadaná, moja srdce poskočilo a zreničky sa rozšírili. Komiks pre ženy? Pre niekoho to môže vyznieť naivne, infantilne. Nebudem vám oponovať. Kľudne si svoj naivný a infantilný komiks obhájim. Lebo mi pridal na dobrej nálade. Vzbudil vo mne optimizmus a detskú hravosť.


Príbeh nezadanej mladej single Francúzsky je proste milo šarmantný. Hlavná hrdinka mi prirástla k srdcu ihneď po otočení pár úvodných stránok. Jej reakcie na každodenné situácie s mužmi i bez nich sú plné sarkazmu, takže celý komiks sa prakticky prechichotáte.

Nezadanej nehľadajte žiadne životné pravdy, je to len číročistá zábava.  Pre niekoho to môže byť gýč, ale kašlem na to. To, čo mi vie vyčarovať úsmev na tvári je v dnešnom svete ako poklad. Smiala som sa nahlas aj v metre. Nehovoriac o tom, že si každý okolo mňa išiel vylomiť krk ako sa mi nechcene pokúšal čumieť do knihy… Tá dúhová farebnosť nenormálne ťahá pozornosť.

Jednotlivé kapitoly sú kratučké – zvyčajne sa zmestia na jednu stránku. Pri niektorých nebolo treba ani veľa slov. Neviem ako to autorky dokázali, ale pomocou minimálneho textu dokázali vytvoriť veľmi zrozumiteľný a trefný príbeh. Poviete si, pche, čo je to napísať pár krátkych textíkov, keď máte k dispozícii ilustrácie! Opak je však pravdou. Skúste príbeh prerozprávať v pár stručných vetách tak, aby to celé bolo navyše vtipné. Veľký rešpekt patrí prekladateľke Miluše Krejčové za vypointované, vtipné a úderné texty.




Ilustrácie sú naprosto pútavé, sladké, mimoriadne nápadne vypracované. Každý detail na obrázkoch, počínajúc ružovými bodkami na šatoch až po malé olivové jednohubky na stole v parížskej kaviarni, je poctivý a čarovný. Bavilo mas sledovať módne outfity hlavnej hrdinky a ostatných postáv. Je to taká malá rozprávková kniha pre ženy.



Nazvite ma povrchnou, gýčovitou a ružovou barbínou, ale ja tomuto komiksu dávam 150% a keby som mohla, tak mám doma poličku napratanú knihami tohto typu.

Mám len jednu jedinú výtku – prečo nie je príbeh dlhší? A bude pokračovanie? Týmto apelujem na vydavateľov – chceme viac komiksov pre ženy!


Mimochodom po knižke okamžite siahla aj moja 5-ročná dcérka a začala si rozprávať svoj vlastný príbeh na základe obrázkov.  

Úprimne, komiks Nezadaná je to ako vyslobodenie, lúč radosti po zdĺhavom a stresujúcom dni v práci a každodenním zhone. Otvoriť knihu s farebnými obrázkami a ponoriť sa do toho ružového sveta, ktorý je nereálny, ale predsa tak náš, je ukľudňujúce.

Takže, príjemnú zábavu, ladies!


Za recenzný výtlačok ďakujem nakladateľstvu Motto a ALBATROS MEDIA.

A navyše si knižku teraz môžete objednať len za 149,-Kč!

***

India DESJARDINS & Magalie FOURTRIER

India Desjardins je autorkou Denníku Aurélie Laflammeovej, ktorý sa stal bestsellerom vo Francúzsku a Kanade. Magalie Foutrier ilustruje časopisy, knihy a reklamy. 

Obe milujú čaj Earl Grey a čokoládu. Spojili svoje sily, aby ukázali slasti a strasti nezadaných žien. 




9 komentárov:

  1. Tak teď jsem se pobavila jen Tvojí recenzí! Skvělá! A já nic proti tomu nemám naopak, já takovéhle milé a vtipné věci miluji právě proto, že mi zlepší náladu nejen na celý den, ale nejlépe na celý týden! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Krásně napsáno, já jsem na svém blogu také shodou okolností psala o této knížce, ale Tvé pojetí se mi líbí mnohem více! Ještě se mám co učit. A máš moc pěkný blog :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Peťka, ďakujem Ti veľmi pekne za pochvalu! A pokračuj v blogu, je to super!

      Odstrániť
  3. Pěkně napsané. O knize jsem už slyšela, ale od doby kdy mě lehce zklamala Satrapi, jsem po komixu nesáhla. Možná teď nadešla TA chvíle :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Toto rozhodne nesklame! Satrapi je trochu iné kafe. Jej komiks chcel mať nejakú výpovednú hodnotu, toto je fakt čistá zábava, ružový koktejlík pre ženské...

      Odstrániť
  4. super recenze! a ta knizka taky vypada skvele a libi se mi tvoje kabelka co je tam s tim vyfocena :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Díky moc, Rachel! Kabelka je síce pekná, ale sakramentsky nepraktická :-D nezmestí sa do nej absolútne nič :-)

      Odstrániť
  5. Akosi som túto knihu obišla, ale potom som na ňu dosť často narážala a momentálne som presvedčená, že toto potrebujem prečítať :) A máš úplnú pravdu, kniha, ktorá rozosmeje a pobaví je dnes už veľkým pokladom.

    OdpovedaťOdstrániť