nedeľa 5. júla 2015

Z nedeľného rána


Zo soboty na nedeľu som z toho nenormálneho tepla nebola schopná zaspať. Blúdila som po rozhorúčenom byte a zúfalo snažila uspať svoju myseľ. Neúspešne. Zaspala som úplne vyčerpaná okolo jednej v noci. Skúšala som fotiť nočné svetlá roztopenej Prahy, ale ani fotoaparát nespolupracoval. Ráno som, samozrejme, vstala neskoro. O to lepšie sa povaľovalo a čítalo básne. Nedeľná chvíľka poézie...


tulipány a veľmi stará knižka básní od Sylvie Plath (Argo). Je to nádherné dvojjazyčné vydanie.




EDGE
by Sylvia Plath 


The woman is perfected.
Her dead 
Body wears the smile of accomplishment, 
The illusion of a Greek necessity

Flows in the scrolls of her toga, 
Her bare
Feet seem to be saying: 
We have come so far, it is over.

(úryvok) 


Keďže sme chorí - najlepšie načasovanie v tých teplách, nemožeme sa pohnúť von. Takže sme plyšákom urobili veľkolepé neskoré raňajky. Milujem jej zmysel pre kompozíciu a pestré farby. 


 Tento nápis vídavam pri každej svojej ceste do obchodu. prečo ho mám rada? Lebo MB sú iniciály mojho muža. Romantika pre dospelých. S roztomilou gramatickou chybou. 




polnočná Praha v objatí horúcej letnej noci
nedá sa spať, nedá sa snívať 
len sedieť v okne a premýšľať o mori
opálených ramenách 
voňajúcich po kokosovom oleji
pokúšať sa prežiť v tejto betónovej džungli
cvakám nočné svetlá 
ale miznú 
v priesvitnom opare tmy 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára